Sabtu, 8 Januari 2011

zaman dahulu dan kala..(zmn sekolah ler)

ha, nk dijadikan cerita la kan...aku dilahirkan di kampung, so segala sekolah yg aku belajar
memg kt kampung ler..
detik2 percintaan aku utk pelajari ABC, 123, alif, ba, ta, 
semuanya bermula di sekolah tadika..
tp mase aku darjah 1 hingga darjah 6, masih lg sekolah tu jugak..
name sekolahnyer Sekolah Kebangsaan Bandar Tua,namenye bndr tua, tp murid2 nye
 semuanya muda2 belaka...cikgunye yg agk berkedut..
tpi itu xmenjadi mslh...

yg mslh aku skrg ni, mse aku darjah 1, aku da pndai membuli, mengorat,bermanja2
dan pling best aku jd seorg s/u kpd seorang lelaki (skandal)...
mse aku tu aku pndai, bila peperiksaan, aku selalu dpt nombor 2,
yg 'skandal' tu dpt nombor 1, jgn risau dia memg pndai pn..
http://www.emocutez.com

ha, mse darjah 5 memg zmn kegemilangan aku pn, aku msuk pertandingan melukis
poster, peringkat sekolah dan daerah,
aku tlh menjadi Johan....
tp mse aku bertanding ke peringkat negeri,
aku sedih lah sbb klh,
tp ade je org bg smgt kt aku, abg pula tu, tp skrg aku da xjumpe dia da...
cerita punye cerita,
meningkat pn umur aku 12 tahun..
nk UPSR dah ni, tp apa2 pon memg xsedia ,
aku pkai hentam jwb kertas,
tiba keluar result,
2A...perghhhh!!!syok jgk le kirenye..
http://www.emocutez.com
Sekolah Menengah..

bile dah UPSR, of course la pegi masuk sekolah menengah pulak..
sekolah menengah aku dkt Kampung Gajah je,
Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Sri Maharajalela, mse tingkat 1,
aku dpt kelas yg kedua, tp dirombak balik,aku diutuskan utk msuk kelas yg pertama..
dari tingkat 1 smpaila tingkat 3, aku ambil aliran arab...
mase result pmr, bhs arab aku dpt b...
http://www.emocutez.com
Alhamdulillah...syukur......

smbung balik...
mse aku tingkat 4 dan 5,
aku msuk aliran sains tulen, Biologi kot!!!!
aduyai, dahler mls belaja, tp dpt sains pulak, memg mengadap lab je la..
nangis aku!!!
~ ~ ~ ngeeee ~ ~ ~
ni nk habaq mai, moh ler sini...
http://www.emocutez.com
mse kcik2 dlu, mak aku siap warning awl2,,katenye :
" kmu, mak nk ckp ni, mk nk kmu jd doktor bile da besar."
memandangkan aku ni pernah sakit dan telah menjadi penghuni hospital Teluk Intan
selama sebulan setengah...
waktu tu, fuhhh!!!memg syok jgk ler sbb ramai yg ambik berat..
pastu pulakkn doktor2 n jururawat kat situ boleh tny pulak aku ni ank cina ke mlayu?
sah2 lah bpk aku kate aku ni ank mlayu..bygknlah aku duduk hospital brape lame??
memg putih melepak ler....
hihihiih......
mse dmi mse,jam dmi jam, minit pn dmi minit gk ler,
aku pn dah dikategorikan sbg remaja,
umur pn meningkat 18 tahun, 
lps abis SPM, aku kerja smbilan dan mohon mcm2 institut, lame menunggu,
akhirnya. aku dpt tawaran belajar kat Politeknik Sultan Idris Shah,
ramai org xpercaya Sabak Bernam ni ada Politeknik.......
ksian, termasuklah aku sendiri..
http://www.emocutez.com
kahkahkahkah...
Disinilah bermulalah hidup sbg seorg pelajar ,
dan pd mse yg sme, jd org 'bujang'...
huhuhuuhu....
semue buat sendri, xde pn nk harapkan mk atau abah...
mule2 msuk asrama, aku memg nk blik je....
tp lame kelamaan, aku da pndai hidup sendri.....
malu, malu, n malu....
nk taw sbb pe???

http://www.emocutez.com
sbb aku ni ank yg ke-3, so ramai lg adik2 kt bwh tu...
tp manje...
kahkahkah.....menarik di situ..
lupe plak, kt politeknik, aku ambik kos Diploma Sains Kesetiausahaan..
kos tu due tahun saje...
rmai kwn2 jeles..huhhu...mereka berkate :
" wei!!xaci ler kos kau awl!!mude lg kau da dpt dip..."
wow!!ayt die!!!
aku ckplah kt dia yg kos aku ni ttp gk tiga tahun sbb lau konvo pn, sme gk dgn kau skali...
kahkahkah..
hurmmm, penat taip sudah...
letih ler pulak
ok lah lain kali je la kita smbung bersembang ek??
lg pn tajuk utk blog assignment Internet sudah pn siapp..
janji ikut kuota...
kalau ada sumur di ladang,
boleh sy menumpang mandi,
kalau ada umur yg pnjg,
boleh kita berjumpa lg...

http://www.emocutez.com
Salam semua...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan